De griezels van het vierde leerjaar
Bewegend leren – spelling
We leerden tijdens de lessen spelling woorden met g, gt, ch en cht. We oefenden deze woorden buiten in met behulp van een zoekbingo. De leerlingen deden hun best om alle woorden te zoeken en correct te schrijven. Proficiat!
Week van het bos
Tijdens de week van het bos brachten we een bezoek aan het Brakelbos. Meester Robby zorgde voor een leuk bosspel. We konden heel wat spelen en lopen in het bos. Na de middag gingen we op zoek naar verschillende blaadjes, paddenstoelen en kriebeldiertjes. Wat was het een fijne dag!
Taal – een stappenplan
Tijdens de lessen taal werkten we rond instructies. Hierbij moesten de leerlingen een stappenplan om de handen correct te wassen volgen. Na deze les hadden we allemaal propere handjes!
Werelddierendag
Drama – Het touw komt tot leven
Tijdens de les drama leefden de leerlingen zich helemaal in in verschillende situaties. Het touw werd telkens een ander voorwerp of een andere plaats. De leerlingen moesten aantonen welke plaats of welk voorwerp het touw was. Daarnaast maakten de leerlingen ook een toonmoment. We zagen heel wat knappe resultaten. Knap gedaan!
Dag van de sportclub
De deelnemers van de loopwedstrijd
Deze sportievelingen namen deel aan de loopwedstrijd. Ze deden hun uiterste best! Dikke proficiat!
Omgaan met elkaar
Tijdens ‘De Gouden Weken’ leren we elkaar beter kennen en zetten we heel wat in op samenwerken. Tijdens het spel ‘Eén tegen allen’ dienden de leerlingen 15 opdrachten uit te voeren. De leerlingen van de tweede graad gingen er helemaal voor en werkten goed samen! Zij brachten deze ‘Superhelden – challenge’ tot een goed einde en verdienden een nieuwe sticker voor hun Superheldenkaart! Proficiat!
Bewegend leren
We gingen op een bewegende manier de functies van getallen en het vergelijken van getallen inoefenen. Er werd heel wat gelopen! Zeer goed gedaan!
Meten is weten!
Tijdens de rekenles gingen we actief aan de slag. We mochten verschillende dingen meten in de klas. Alvorens we gingen meten, maakten we eerst een schatting. Hiervoor gebruikten we onze referentiematen. De leerlingen deden hun best!