PRIORITEITEN 2024-2025

I    ZILL (Zin in leren! Zin in leven!)

1 Taalontwikkeling: Talenbeleid (Actieplan)

    • Begrijpend lezen: opvolging
    • Leesplezier (leesportfolie) – leesscan: opvolging
    • Geletterdheid (kleuter) + Woordenschat (lager)

 2 Persoonsgebonden ontwikkeling (PGO): Verbindend schoolklimaat

    • Leerlijn ‘Verbindend schoolklimaat’: Toepassen
      • Gouden Weken – Proactieve cirkels
      • Geweldloze communicatie (Jakhals en giraf)
      • Hinkelpad – herstelmuur

3 Muzische ontwik.

    • Opvolging – evalueren

4 Oriëntatie op de wereld: Mens en techniek (l.v. Patrick Malfait)

Implementatie – opbouw leerlijn

II.         ANDERE AANDACHTSPUNTEN

1 Bewegingsgezinde basisschool & Moswerking: outdoor learning:

Opvolging en evalueren

2 KleuterDoelgericht werken (planning – agenda)

Brede basiszorg (o.l.v. Katleen Vandenhaesevelde)

3 Lager: Doelen zichtbaar maken – succes criteria formuleren – doelen eval. met de leerlingen

Brede basiszorg (o.l.v. Katleen Vandenhaesevelde)