PRIORITEITEN 2024-2025
I ZILL (Zin in leren! Zin in leven!)
1 Taalontwikkeling: Talenbeleid (Actieplan)
- Begrijpend lezen: opvolging
- Leesplezier (leesportfolie) – leesscan: opvolging
- Geletterdheid (kleuter) + Woordenschat (lager)
2 Persoonsgebonden ontwikkeling (PGO): Verbindend schoolklimaat
- Leerlijn ‘Verbindend schoolklimaat’: Toepassen
- Gouden Weken – Proactieve cirkels
- Geweldloze communicatie (Jakhals en giraf)
- Hinkelpad – herstelmuur
- Leerlijn ‘Verbindend schoolklimaat’: Toepassen
3 Muzische ontwik.
- Opvolging – evalueren
4 Oriëntatie op de wereld: Mens en techniek (l.v. Patrick Malfait)
Implementatie – opbouw leerlijn
II. ANDERE AANDACHTSPUNTEN
1 Bewegingsgezinde basisschool & Moswerking: outdoor learning:
Opvolging en evalueren
2 Kleuter: Doelgericht werken (planning – agenda)
Brede basiszorg (o.l.v. Katleen Vandenhaesevelde)
3 Lager: Doelen zichtbaar maken – succes criteria formuleren – doelen eval. met de leerlingen
Brede basiszorg (o.l.v. Katleen Vandenhaesevelde)